Site Network: Personal | My Company | Artist projects | Shop


 

News,Open Source Software,Linux, Technology, Debian, GNU,GPL, Özgür Yazılım, Teknoloji, Internet, Haberleri.



Az Yakıt Tüketmenin Püf Noktaları

Akaryakıt fiyatlarına her gecen gün periyodik olarak gelen zamlar herkesi canından bezdirdi. Yakıt tüketimini minimuma indirmek elinizde. Eğer otomobiliniz son günlerde fazla yakıt tüketmeye başlamışsa vakit geçirmeden servisinizin yolunu tutun. Çünkü birkaç küçük önlemle yakıt tüketimini kontrol altında tutabilirsiniz. Tedbirinizi almadan önce otomobilinizdeki onarılması gereken yerler hakkında teşhisinizi doğru koyun. Bazı basit onarım teknikleri ile aşırı yakıt tüketiminde tasarrufu kolaylıkla sağlayabilirsiniz. Bütün is bunun yöntemini iyi bilmekte yatıyor. Aracınız fazla yakıt harcıyor mu? Otomobilin konforu, çekişi, aksesuarlarının nasıl olduğundan önce, belki de ilk sorulan soru bu. Çoğumuz, süper ama kilometre başına fazlaca yakıt tüketen bir otomobille dolaşmak istemez.
Lüksünün yanında, yakıt tüketimi de otomobillerin tercih edilirliğini arttırıyor. Öte yandan hep merak edilen konular, aracın ne kadar benzin veya LPG yaktığı, eğer fazla yakıyorsa bunun nedenleri ve yakıt tüketimini en aza indirmenin yolları oluyor. Örneğin aşağıdaki belirtileri hissettiğinizde, aracınızın fazla yakıt yaktığını anlarsınız. Nasıl anlayacaksınız?
• Motorun çekişinde azalma olur.
• Egzoz gazi siyah, göz yaşartıcıdır, benzin veya LPG kokar.
• Egzoz kuyruk borusu içinde karbon isi oluşur.
• Egzozda patırtılı sesler olur
• Motor soğukken kolay, sıcakken güç çalışır.
• Bilinen miktarda benzinle veya LPG ile yapılan kilometrede azalma olur.
Teşhisi doğru koyun
Yakıt tüketimi hesaplamasında sıkça yapılan hata kilometre başına parasal bir değer bulmaya çalışmaktır. Akaryakıta sık sık zam geldiği için Km başına TL olarak hesaplama yapmak yanıltıcı olmaktadır. Bu nedenle aracınızın fazla yakıt yakıp yakmadığının tespitini yapmak için, bir litre benzin veya LPG ile kaç kilometre yol gittiğinizi bulmanız gerekiyor. Bunun için yakıt deponuzu, tabanca otomatik olarak yakıtı kesinceye kadar doldurun. Bu sırada kilometre saatinizi okuyun, kilometrenizi bir yere not edin. İkinci kez ikmal için aynı istasyonda ve aynı tabancadan deponuzu tekrar otomatik olarak yakıt kesilinceye kadar doldurun. Kaç litre yakıt aldığınızı not alin. Kilometre saatinizi tekrar okuyup, daha önceki yapmış olduğunuz kilometreden çıkarın. Diyelim ki; 500 km yol yapmışsınız ve 50 Litre yakıt aldınız. Yaptığınız Kilometreyi aldığınız yakıta böldüğünüzde aracınızın bir litre yakıtla kaç km gittiği bulunmuş olur.(Örneğimizde 500/50= 10 Km) Her defasında Bir araçta yakıt tasarrufundan bahsetmeden önce, fazla yakıt harcamasının nedenlerini açıklamak yerinde olur.
Aracın fazla yakıt harcamasının nedenlerini iki grupta toplamak mümkündür. Birincisi araçtan kaynaklanan kusurlar, ikincisi ise sürücüden kaynaklanan kusurlar.
Araçtan kaynaklanan kusurlar:
Aşağıdaki tavsiyelerin bir kısmı bakim teknisyeni tarafından yapılabilir.
Ama sizin tarafınızdan yapılabilecek basit onarım ve bakımlar da vardır.
Bu bakımlar kesinlikle rastgele bir tamirciye değil uzman ve yetkili bir servise yaptırılmalı. Bu bakim ve kontroller:
1. Motorunuzun ayar ve bakımlarını (En fazla 10.000 km.de) ve uzman kişilere yaptırın.
Bu ayar ve bakımlarda;
a- Hava filtresinin temizliğine dikkat edin. Tıkanmış hava filtresi yakıt tüketimini arttırır.
b- Hava filtresini yaz veya kış durumuna göre takın.
c- Distribütör platin ayarını katalog değerine ayarlatın. Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır.
d- Akümülatör ve bağlantı kablolarının bozukluğu motor verimini düşürür. Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır.
e- Bujilerin arızalı ve ayarsız olması yakıt tüketimini yüzde 10 arttırır.
f- Karbüratörün bakimin yaptırın.
g- Rölanti devri katalog değerinde olmalı. Yüksek devir yakıt tüketimini arttırır.
h- Bakim teknisyeninizin, rölanti devri ayarını gaz analiz cihazı ile yapılmalı. Sıkı ve tutukluk yapan bir gaz pedalı yakıt tüketimini artırır.
2. Fren balataları ayarsız ve sıkı ise tekerlek dönüşü zorlanır. Yakıt tüketimi artar.
3. Debriyajın kaydırması yakıt tüketimini arttırır.
4. On düzen ayarlarını her 10.000 km.de bir kontrol ettiren.
5. Lastik havaları uygun basınçta olmalıdır. Havası az olan lastikte yuvarlanma güç olduğundan yakıt tüketimi artar.
Sürücüden kaynaklanan kusurlar:
Sürücü aracı kullanırken aşağıdaki hususlara dikkat ettiğinde daha az yakıtla daha çok kilometre yapabilir.
Öncelikle az yakıtla çok kilometre gitmenin yolu sabırdan geçer sözünü unutmayalım.
Eğer ekonomi sizin için on plandaysa aşağıdaki önerilerimizi dikkatlice uygulayın.
1. Önünüzdeki aracı çok yakından takip etmeyin. Zira devamlı olarak aracınızı frenler ve gazlarsınız.
Bu durum ilave yakıt tüketimine neden olur. Ani fren ve ardından gaz basmak yakıt tüketimini yüzde 5 arttırır.
2. Şehirlerarası yolda en verimli hız 80-90 km. arasındadır. 90 km.nin üstünde her kilometre yakıt tüketimini yüzde 1 arttırır.
Son vitesteki 90 km.lik hız yaklaşık 3.000-3.300 motor devrine eşittir. Diğer viteslerde de motorunuzu 2.750-3.000 devirler arasında çalıştırın. (Bunun için takometreden faydalanın).
3. Motorunuzun harareti (ısısı) yakıt tüketimini etkiler.
a- İlk hareketten önce motorun ısınması için en fazla 30 saniye bekleyin. Fazla ısınmasını
beklemek yakıt tüketimini arttırır.
b- Ancak şehirlerarası yola çıkarken, hareket göstergesinin normale yaklaşmasını bekleyin.
c- Kışın motorunuzun çok soğumaması için radyatör önünü gazete kağıdı ya da benzeri bir şeyle kapatın.
d- Soğuk motorda yakıt sarfiyatı fazladır. Motor tam ısınmadan yapılan yolculuklardan (özellikle kısa mesafelerden) kaçının. Böyle durumlarda aracınız yüzde 25 daha fazla yakıt harcar.
4. Yakıt deponuzun doldurulması yakıt tüketimini arttırır. Deponuzu doldururken aşağıdaki noktalara dikkat edin.
a- Deponuzu mümkünse pompanın yavaş hızı ile doldurun.
b- Depo hiçbir zaman ağzına kadar doldurulmamalı.
c- İmkanınız varsa sabah veya aksamın geç saatlerinde deponuzu doldurun.
f- Bir istasyonun pompasına yanaştığınızda pompanın para kimsinin bilhassa sıfırlanmasına dikkat edin.

posted by gildorx @ 6/15/2010 04:47:00 ÖS,

0 Comments:

Yorum Gönder

Links to this post:

Bağlantı Oluştur

<< Home


  • Fotoritim - Fotografya
  • Gezegen Linux - Foto Kritik
  • E-Hack Project - BlogNot
  • Debian-TR - Mürekkep Günlük
  • VBmaster - CE Turk
  • BT SoruCevap - hafif.org
  • AltıÜstü Tasarım - Zihin Kontrolü
  • FTP Linux jp - Knoppix (FTP)
  • ftp.linux.org.tr - ftp.ulak.net.tr
  • Linux iso - Linux belgeler
  • Slackware Linux - Web Dersleri
  • Linux kitaplığı - e-lapis (dergi)
  • ileri seviye - Canlı TV&Radyo
  • Linux Programlama - Bendevar
  • Gencturk - TekmeTokat
  • Anti-Pop - Sadettin - Joezombi
  • Discrepancy - No Ma'aM Show
  • Asmakilit - Taksimetre - Isim rating
  • Kedi Tasması - Ferruh Mavituna
  • HTML Kod Kontroluenderunix
  • GildorX XML - Güncel Haberler XML
  • Güvenlik XML - Teknoloji XML
  • Web XML - Yazılım XML
  • Donanım XML - Slow Radio-CherieFM
  • Internet XML - nyucel
  • Türkçe RSS ve Blog Merkezi
  • www.flickr.com
    gizliroland's photos More of gizliroland's photos

    Mail okuyarak da para kazanılabiliyormuş. Üstelik sadece size gelen maillerden değil başkalarının okuduğu maillerden de hem onlar hem siz kazanıyorsunuz. Yapmanız gereken tek şey

    SüperTeklif'e üye olarak, kazanmaya başlamak SüperTeklif'e üye olarak, kazanmaya başlamak